Nemiesený chlieb / No-knead bread


Tak o tento zázrak sa musím s niekým podeliť...
Vždy som skúšala piecť chlieb. Fascinuje ma to. Je to akýsi návrat do minulosti - priam až duchovný zážitok. A o to viac, keď sa chlieb aj podarí. Vtedy sa už jedná o vysoký kulinársky zážitok :-).
Povedzme si to otvorene, nie vždy sa mi chlieb aj podaril. Máme domácu pekárničku, ale priznám sa, že nás až tak nenadchla. Moje prieberčivé deti i manžel mali vždy nejaké pripomienky - najmä čo sa týka kôrky.
Nedávno som objavila jeden recept, ktorý ma uchvátil už len na prvé počutie: nemiesený chlieb. Ja doddávam - takmer nemiesený. Skutočne mu treba venovať veľmi málo času, oproti tomu, ako je to s prípravou klasického chlebíka. A aj toho neporiadku nie je až toľko.

Tu je receptík:

- 4 hrnčeky múky (môj typ: 2 hrnčeky žitnej + 2 hrnčeky hladkej pšeničnej)

- 2 lyžičky sušeného droždia

- 1 a 1/4 lyžičky soli

- 2 hrnčeky vody

Najskôr zmiešame suché ingrediencie, potom pridáme vodu a len premiešame vareškou vo väčšej mise. Necháme prikryté stáť 12 - 15 hodín. Potom na pomúčenej doske, alebo ešte lepšie na papieri alebo fólii - kvôli ľahšiemu upratovaniu ;-), zložíme cesto tak, akoby sme niečo v ňom mali a chceli to zabaliť. Otočíme bochníček preložením smerom dolu a zasypeme celozrnnou múkou. Necháme 2 hodiny kysnúť.
Rozohrejeme rúru na 230°C i so zakrytým prázdnym hrncom, alebo inou nádobou s vrchnákom vhodnou na pečenie. Do rozohriateho hrnca opatrne vhodíme nakysnuté cesto, zakryjeme a pečieme 40 minút. Po tomto čase odokryjeme a dopekáme ešte 15 minút.
Presný postup je pekne vidieť napríklad tu.

MŇAM!
No-knead bread
This is just perfect recipe! I must share it...
I've always tried to bake bread. It fascinates me. It's sort of return to the past -
it's almost a spiritual experience. And, by the way, a culinary experience :-).

I recently discovered a recipe that caught me up just to the first hearing: no knead bread. I have to add - almost no knead.
Here it is:

- 4 cups flour (my type: 2 cups rye + 2 cups plain wheat)

- 2 teaspoons dried yeast

- 1 and 1 / 4 teaspoon salt

- 2 cups water

The exact procedure is seen as much here.

Yummy!

Žiadne komentáre: